دکتر علی قمری » کاشت ایمپلنت » ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟
مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟ یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از ما یا اطرافیانمان اتفاق می‌افتد، از دست دادن دندان جلویی است که باعث می‌شود فرد زیبایی ظاهری خود را از دست بدهد. این مشکل ممکن است به علت های مختلفی از جمله زمین خوردن، تصادف یا مراقبت نامناسب اتفاق بیفتد. ایمپلنت دندان جلو (Incisors implant) یکی از راه های جایگزین برای دندان های از دست رفته است تا زیبایی فرد را بهبود ببخشد. در این مطلب سعی داریم تا بیشتر با موضوع ایمپلنت دندان جلو و مراحل آن آشنا شویم.

ایمپلنت دندان جلو چیست؟

ایمپلنت دندان جلو یکی از بهترین روش ها برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته در قسمت جلوی فک های بالایی و پایینی است. با از دست دادن یک یا چند دندان در قسمت جلویی، خط لبخند از بین رفته و به شدت بر زیبایی چهره فرد تاثیر می‌گذارد. همچنین از دست رفتن دندان های جلویی در طولانی مدت می‌تواند منجر به تحلیل رفتن استخوان فک، جابجا شدن دندان های مجاور، ایجاد در روند صحبت کردن، غذا خوردن و… شود. به همین علت بهترین و جدید ترین روش برای جایگزین کردن دندان های جلو، جراحی ایمپلنت دندان است.

کاشت دندان جلو

نحوه انجام ایمپلنت دندان جلو

قبل از انجام ایمپلنت دندان جلو، باید وضعیت فک و لثه توسط دندانپزشک به طور کامل بررسی شود. بررسی وضعیت دهان و دندان های بیمار توسط سی تی اسکن و تصاویر سه بعدی انجام می‌شود. به علاوه تست های تشخیصی برای ارزیابی دقیق کیفیت و استحکام استخوان فک انجام می‌شود. در صورت نیاز به استحکام کافی، جراح عمل پیوند استخوان را قبل از ایمپلنت دندان انجام می‌دهد تا استخوان فک بتواند پایه های ایمپلنت را تحمل کند. پس از عکس برداری و مشاهده آنها، دندانپزشک برنامه ی ایمپلنت دندان جلو را مشخص می‌کند. این برنامه شامل تعیین موقعیت، عمق و زاویه دقیق جراحی بوده و خطاهای جراحی را به حداقل می‌رساند. مرحله ی بعدی، قرار دادن پایه ایمپلنت است. اما پیش از انجام این کار، در صورتی که دندانپزشک به این نتیجه برسد که نیاز به کشیدن دندان وجود دارد ابتدا باید دندان قبلی کشیده شده و این پایه درون فک قرار بگیرد. لازم به ذکر است که ایمپلنت دندان از سه قسمت پایه، اباتمنت و تاج تشکیل شده است. قسمت پایه با استفاده از جراحی در فک کاشته شده و اباتمنت یا نگهدارنده روی پایه نصب می‌شود و محل مناسبی برای قرار دادن روکش یا تاج دندان ایجاد می‌شود. پس از چند ماه که پایه ایمپلنت به خوبی با استخوان جوش خورده و لثه بهبود می‌یابد، تاج دندان با استفاده از چسب مخصوص نصب و فیکس می‌شود . در روشی دیگر تاج دندان با استفاده از پیچ به اباتمنت متصل شده  و محل سوراخ با مواد همرنگ پر می‌شود.

چه کسانی به ایمپلنت دندان جلویی نیاز دارند؟

کاشت دندان جلو بهترین جایگزین دندان مصنوعی است که به افرادی که دندان های جلوی خود را از دست داده اند، پیشنهاد می‌کنند. این کاشت ها به طور مستقیم در استخوان فک قرار داده شده و جایگزین ریشه دندان می‌شود. برای بازسازی دندان ها نیز از تاج های طبیعی استفاده می‌شود. حال اگر دندان های خود را به هر دلیل از دست داده اید، با مراجعه به بهترین جراح ایمپلنت می‌توانید به کاشت دندان اقدام کنید. ایمپلنت دندان جلو عمدتاً به دلایل زیر صورت می‌گیرد:

  • مینای دندان تان شکسته و یا آسیب دیده است.
  • دندان ترک خورده است.
  • دندان به طور کامل آسیب دیده باشد.
  • دندان پوسیده شده است.
  • دندان به دلیل تصادف و یا بیماری از بین رفته است.

بنا به هر دلیلی که اشاره شد، شما دندان های جلوی خود را از دست  داده اید، باید به درمان آن بپردازید که بهترین روش جایگزینی دندان های جلو، کاشت دندان جلو است. فراموش نکنید که انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در تهران می‌تواند هم روند درمان و هم زیبایی را برای شما آسان تر کند.

آیا کاشت دندان جلو برای من مناسب است؟

دکتر علی قمری جراح ایمپلنت دندان در غرب تهران در خصوص این سوال بیماران، زمانی که به مطب مراجعه می‌کنند، این گونه پاسخ می‌دهند که اگر دندان های جلوی خود را از دست داده اید، کاندید مناسب برای کاشت دندان جلو هستید. با این که بسیاری از افراد در حفظ دندان های خود بسیار کوشا هستند و سعی بر آن دارند که بهداشت دهان و دندان خود را حفظ نمایند، باز دندان های یشان به دلایل ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان، دیابت کنترل نشده، شکسته شدن فک، کمبود کلسیم، استعمال دخانیات و یا بیماری های پریودنتال افتاده و یا خراب شده است، از جمله کاندیدای مناسب ایمپلنت دندان هستند. با این نکته را بدانید که در صورت ابتلا به این بیماری ها و سایر بیماری های زمینه ای، دندانپزشک زیبایی و متخصص ایمپلنت خود را آگاه نمایید تا در جریان درمان به این بیماری نیز توجه نماید.

مزایای ایمپلنت دندان جلو چیست؟

درمقایسه با سایر روش های دندانپزشک زیبایی، کاشت دندان و یا همان ایمپلنت دندان مزایای بسیاری را دارد. محبوب ترین مزیت این روش این است که ایمپلنت دندان بر روی سلامتی سایر دندان ها تاثیر منفی نمی‌گذارد. این روش درمانی و زیبایی، یکی از بهترین جایگزین های یک الی چند دندان است. از دیگر مزایای کاشت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاشت دندان سالم و طبیعی به نظر می‌رسد.
  • ایمپلنت ها را می‌توان به مدت طولانی به عنوان جایگزین دندان  اصلی دانست.
  • ایمپلنت به شما امکان می‌دهد بدون نگرانی از دندان خود لذت ببرید و استفاده کنید.
  • ایمپلنت ها به شما کمک می‌کنند تا شکل طبیعی لب و صورت خود را حفظ کنید.
  • ایمپلنت ها از استخوان فک شما محافظت می‌کنند.
  • ایمپلنت به شما امکان می‌دهد به طور طبیعی صحبت کنید و بخندید.
  • ایمپلنت از دندانهای اطراف محافظت می‌کند.
درباره ایمپلنت دندان جلو

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان جلو

در حالی که فرآیند کاشت ایمپلنت دندان گامی مهم در جهت بازگرداندن لبخند و سلامت دهان و دندان شما است، درک مراقبت های بعدی مورد نیاز برای ایمپلنت های دندانی دندان جلویی بسیار مهم است. مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان شامل موارد زیر است:

بهداشت دهان

رعایت بهداشت دهان و دندان برای موفقیت و طول عمر ایمپلنت دندان ضروری است. پس از دوره بهبودی اولیه، باید به طور مرتب مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان های خود را ادامه دهید. با این حال، رعایت ملایمت در اطراف محل ایمپلنت برای جلوگیری از ایجاد هرگونه آسیب مهم است. دندانپزشک شما ممکن است استفاده از یک برس یا دهانشویه مخصوص را برای کمک به تمیز نگه داشتن ناحیه توصیه کند.

محدودیت های غذایی

در روزهای پس از جراحی ایمپلنت، رعایت رژیم غذایی نرم برای جلوگیری از وارد کردن فشار غیر ضروری به محل ایمپلنت بسیار مهم است. این اقدام می‌تواند به جلوگیری از هرگونه اختلال در روند بهبود کمک کند. دندانپزشک شما راهنمایی هایی را در مورد اینکه چه زمانی از سرگیری یک رژیم غذایی عادی بر اساس پیشرفت فردی شما بی خطر است، ارائه می‌دهد.

اجتناب از برخی عادات

برای اطمینان از موفقیت ایمپلنت دندانی دندان جلوی خود، مهم است که از عادات خاصی که می‌توانند ایمپلنت را به خطر بیندازند اجتناب کنید، مانند:

استفاده از تنباکو  و سیگار کشیدن می‌تواند به طور قابل توجهی بر روند بهبودی تأثیر بگذارد و خطر شکست ایمپلنت را افزایش دهد.

دندان قروچه یا فشردن دندان ها می ‌تواند فشار زیادی بر ایمپلنت و دندان های اطراف وارد کند و منجر به آسیب احتمالی شود.

از دندان‌ها برای باز کردن بسته‌ها یا گاز گرفتن اجسام سخت خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند به ایمپلنت فشار وارد کند و مشکلاتی ایجاد کند.

ویزیت منظم دندانپزشکی

پس از ایمپلنت دندان جلویی، مهم است که در قرار ملاقات‌های پیگیری منظم با دندانپزشک خود شرکت کنید. این ویزیت ها به دندانپزشک شما اجازه می‌دهد تا روند بهبودی را زیر نظر داشته و اطمینان حاصل کند که ایمپلنت به درستی با استخوان فک شما یکپارچه شده است. دندانپزشک شما همچنین وضعیت دندان‌ها و لثه‌های اطراف را ارزیابی می‌کند تا مشکلات احتمالی را زودتر برطرف کند.

هزینه ایمپلنت دندان های جلو

هزینه ایمپلنت دندان برای دندان های جلویی بسته به عوامل مختلفی می‌تواند متفاوت باشد. هزینه می‌تواند تحت تأثیر موقعیت کلینیک دندانپزشکی، تجربه دندانپزشک، مواد مورد استفاده و هر گونه روش اضافی که ممکن است مورد نیاز باش، متغیر باشد. هزینه ایمپلنت های دندانی برای دندان های جلویی نیز می‌تواند تحت تاثیر مواد مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، ایمپلنت های تیتانیوم اغلب مقرون به صرفه تر از ایمپلنت های زیرکونیا هستند. علاوه بر این، نوع تاج دندان انتخاب شده می‌تواند بر هزینه کلی تأثیر بگذارد. روکش‌های چینی نسبت به روکش‌های فلزی یا کامپوزیت گران‌تر هستند. هنگام در نظر گرفتن هزینه ایمپلنت دندان برای دندان های جلو، مهم است که مزایای بلندمدت را در نظر بگیرید. ایمپلنت های دندانی راه حلی بادوام و ماندگار برای جایگزینی دندانهای از دست رفته هستند. بر خلاف پروتزها یا بریج های دندانی، ایمپلنت ها به گونه ای طراحی شده اند که با استخوان فک ترکیب شوند و جایگزینی پایدار و طبیعی برای دندان از دست رفته ارائه کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
دکتر علی قمری

دکتر علی قمری

فارغ التحصیل از دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در مقطع دکترای دندانپزشکی عمومی و فارغ التحصیل از دانشکده دندانپزشکی همدان در مقطع تخصص پریودانتیکس (جراحی لثه و ایمپلنت) و دارای بورد تخصصی پریودانتیکس، با بیش از یک دهه سابقه فعالیت درمانی حرفه ای می باشد.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

 آیا ایمپلنت دائمی است؟

 آیا ایمپلنت دائمی است؟

آیا ایمپلنت دائمی است؟ اگر چه ایمپلنت به عنوان یک روش دائمی جایگزین دندان شناخته می‌شود، اما باید در نظر گرفت که مراقبت و نگهداری صحیح آن نقش مهمی...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *