دکتر علی قمری » کاشت ایمپلنت » هزینه ایمپلنت دندان در تهران چقدر است؟
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

هزینه ایمپلنت دندان در تهران چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان در تهران چقدر است؟ هزینه ایمپلنت یکی از نکات مهمی است که برای کاشت ایمپلنت باید بدانید و به آن توجه داشته باشید. هزینه ایمپلنت در سال 1403 متغیر بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان قیمت ایمپلنت را به صورت دقیق در ابتدای کار مشخص کرد. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان بیان کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

عوامل موثر در هزینه ایمپلنت دندان

شاید برایتان جالب باشید که بدانید هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟ ایمپلنت های دندانی به یک راه حل محبوب و موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته تبدیل شده اند. با این حال، هزینه ایمپلنت های دندانی بسته به عوامل متعددی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. درک این عوامل می‌تواند به بیماران در تصمیم گیری آگاهانه در مورد درمان ایمپلنت دندان کمک کند. در ادامه برخی از عوامل کلیدی که می‌تواند بر هزینه ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد آورده شده است:

ابزار و تجهیزات

ابزار و تجهیزاتی که در حین جلسات جراحی ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جنس های مرغوب و نسبتا با قیمت بالایی هستند، بد نیست بدانید که پروسه صفر تا صد ایمپلنت، پنج قطعه پایه ایمپلنت مورد نیاز است که دو قطعه از آن ها ثابت بوده و در دهان باقی می‌ماند ما بقی قطعات برای امور قالب گیری و فرم دادن لثه کاربرد دارند که بعد از پایان کار بلا استفاده خواهند بود.در نهایت، شهرت و امکانات مطب دندانپزشکی می‌تواند بر قیمت درمان ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد

 هزینه ایمپلنت دندان

برند مورد استفاده

هزینه ایمپلنت رابطه مستقیمی با برند مورد استفاده دارد، ایمپلنت ها در انواع و برند های مختلفی ارائه می‌شوند که هر کدام هزینه ای جدا گانه دارند، جراح با توجه به نیاز دندان شما بهترین گزینه را با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید پیشنهاد می‌کند. دقت داشته باشید که جراحی و کاشت ایمپلنت توسط متخصص جراحی و پروتز یا روکش آن توسط متخصص پروتز انجام می‌شود و ایشان به خوبی می‌دانند که بهترین گزینه برای انتخاب ایمپلنت دندان کدام است. به طور کلی عوامل تاثیر گذار در هزینه نهایی ایمپلنت شامل موارد زیر می‌باشد:

  • جنس ایملپنت دندان
  • کشور سازنده ایمپلنت دندان
  • نوع متریال ایمپلنت دندان
  • زمان کاشت ایمپلنت
  • پزشک متخصص کاشت دندان

انجام جراحی های فک و لثه

ممکن است بیمار نیاز به جراحی های پیش زمینه مانند تقویت لثه، تحت عنوان جراحی سینوس لیفت داشته باشد که این عامل در هزینه نهایی ایمپلنت تاثیر گذار است. جراحی سینوس کمک می‌کند که لثه های تحلیل رفته و یا آسیب دیده که توانایی نگهداری ایمپلنت را ندارند تقویت شده و مقاومت کافی را داشته باشند.

دستمزد جراح ایمپلنت

به غیر از مواردی که اشاره شد هزینه دستمزد انجام جراحی نیز وجود دارد، که این مورد بین جراحان و دندانپزشکان ایمپلنت متفاوت است . این هزینه با توجه به عملکرد جراح، تخصص و تجربه ای که در اختیار دارد متفاوت خواهد بود. تکنیک و روش هایی که هر جراح برای کاشت دندان لحاظ می‌کند نیز در این هزینه تاثیر داشته و تقریبا منحصر به فرد است. مهارت و تجربه دندانپزشک می‌تواند بر هزینه تاثیر بگذارد. یک دندانپزشک ایمپلنت با تجربه و معتبر ممکن است برای تخصص و سابقه موفقیت آمیز خود در انجام روش های ایمپلنت، هزینه های بیشتری را دریافت کند. بهترین جراح ایمپلنت با تجربه و متخصص از بهترین ابزار و تکنولوژی های روز دنیا کمک می‌گیرد تا بتواند با کم ترین میزان تهاجم کاشت دندان را انجام دهد. عوارص ناشی از کاشت ایمپلنت نزد افراد غیر متخصص باعث می‌شود که آثار جبران ناپذیری برای افراد ایجاد شود و یا استخوان فک ایشان دچار آسیب های شدیدی گردد. از این رو توصیه می‌شود که حتما در انتخاب جراح دقت ویژه ای را لحاظ نمایید.

تعداد ایمپلنت ها

هزینه کل ایمپلنت های دندانی تحت تاثیر تعداد ایمپلنت های مورد نیاز است. این که آیا یک بیمار به یک ایمپلنت واحد، چندین ایمپلنت یا بازسازی کامل دهان با ایمپلنت نیاز داشته باشد، به طور قابل توجهی بر هزینه کلی تأثیر می‌گذارد. 

موقعیت جغرافیایی

 موقعیت جغرافیایی مطب دندانپزشکی نیز یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند بر هزینه ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد. ایمپلنت دندان در برخی موقعیت های جغرافیایی ممکن است در مقایسه با تمرینات در مناطق دیگر هزینه بیشتری داشته باشد.

نوع ایمپلنت

انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی موجود است، ایمپلنت ها به صورت فوری و تاخیری کاشته می‌شوند. ایمپلنت فوری ایمپلنتی است که بلافاصله پس از کشیدن دندان کاشته می‌شوند. نوع ایمپلنت انتخابی به دلیل تفاوت در مواد، تکنولوژی و پیچیدگی عمل می‌تواند بر هزینه آن تاثیر بگذارد. هزینه کاشت دندان فوری کمتر از هزینه ایمپلنت های تاخیری است، زیرا در ایمپلنت تاخیری مدت زمان کاشت طولانی  تر بوده و روند پیچیده تری طی خواهد شد.

خدمات اضافی

هزینه ایمپلنت های دندانی ممکن است شامل خدمات اضافی مانند تصویربرداری تشخیصی (اشعه ایکس، سی تی اسکن)، بیهوشی، مراقبت های بعد از عمل و قرار ملاقات های بعدی نیز باشد. این خدمات اضافی می‌تواند منجر به افزایش هزینه کلی شوند. 

پوشش بیمه ای

پوشش بیمه دندانپزشکی برای روش های ایمپلنت در بین ارائه دهندگان و طرح ها متفاوت است. برخی از طرح های بیمه ممکن است بخشی از درمان ایمپلنت را پوشش دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است اصلا آن را پوشش ندهند. بیماران باید در مورد پوشش بیمه ای خود و هرگونه هزینه های احتمالی از مشاور بیمه خود  پرس و جو کنند.

جهت اطلاع از هزینه ایملنت دندان فرم زیر را تکمیل نموده تا در اسرع وقت مشاورین ما با شما تماس حاصل فرمایند:

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
فرم‌ها با موفقیت ثبت شد!
لطفا اطلاعات خود را دوباره وارد نمایید.

هزینه انواع ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت به روش های مختلفی انجام می‌شود. حتی روش درمانی برای دندان های جلو و دندان های عقب با هم متفاوت می‌باشد. به همین علت طبیعی است که هزینه انواع روش ایمپلنت دندان با هم متفاوت باشد. در ادامه به بررسی هزینه انواع ایمپلنت دندان می‌پردازیم.

هزینه ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال روشی است که در آن از دستگاه های پیشرفته و عکس برداری سه بعدی برای کاشت ایمپلنت استفاده می‌شود و به دلیل به کار بردن تجهیزات پیشرفته در این نوع درمان و شانس موفقیت بالا در آن، هزینه ایمپلنت دیجیتال به نسبت روش های دیگر بالاتر است. ایمپلنت دیجیتال نیازمند تخصص بالای دندانپزشک است و منجر به افزایش هزینه های این نوع درمان می‌شود.

هزینه ایمپلنت دندان جلو

به دلیل اینکه دندان های جلو تاثیر زیادی روی زیبایی چهره فرد می‌گذارند برای ایمپلنت این دندان ها از بهترین نوع مواد استفاده می‌شود تا هم ظاهر زیبای و هم ماندگاری بالایی داشته باشند. به همین منظور هزینه ایمپلنت دندان جلو معمولا از سایر دندان ها بیشتر در نظر گرفته می‌شود.

درباره هزینه ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

برخی از افراد تمامی دندان های خود را از دست داده اند و قصد دارند تمامی آن ها را ایمپلنت کنند. در این مواقع از روش All on 4  استفاده می‌شود. این روش درمانی به دلیل پیچیدگی های خاص خود هزینه های بالایی دارد.

هزینه ایمپلنت زیرکونیا

برخی از بیماران به فلز تیتانیوم حساسیت داشته  و نمی‌توان از پایه فلزی برای کاشت دندان آنها استفاده کرد. در این شرایط دندانپزشکان از یک پایه با جنس زیرکونیا (Zirconia) برای این بیماران استفاده می‌کنند. زیرکونیا دارای ساختاری سرامیکی می‌باشد که زیبای بیشتری به دندان ها می‌بخشد اما به دلیل این که این جنس زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و موجودی آن در بازار کم است، دارای قیمت بالاتری می‌باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
دکتر علی قمری

دکتر علی قمری

فارغ التحصیل از دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در مقطع دکترای دندانپزشکی عمومی و فارغ التحصیل از دانشکده دندانپزشکی همدان در مقطع تخصص پریودانتیکس (جراحی لثه و ایمپلنت) و دارای بورد تخصصی پریودانتیکس، با بیش از یک دهه سابقه فعالیت درمانی حرفه ای می باشد.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

 آیا ایمپلنت دائمی است؟

 آیا ایمپلنت دائمی است؟

آیا ایمپلنت دائمی است؟ اگر چه ایمپلنت به عنوان یک روش دائمی جایگزین دندان شناخته می‌شود، اما باید در نظر گرفت که مراقبت و نگهداری صحیح آن نقش مهمی...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *